Goda hamburgare

1) O'Learys på centralen. Var där med Josephine. Bra dagensmeny med två val av hamburgare.
2) Food Factory, Ansbach Bryssel. Var där med två grupper. Alltid lika gott, trevligt och trendigt med deras klassiker Food Factory Burger.
3) Helenes krog. Var där med Helene och njöt inte bara av hamburgaren...
4) Fridays i Kairo vid Nilens strand. Också med Helene.
5) Hotell utanför Älvsjömässan. Jag och Maria skulle först ta varsin dagens, sedan lax, men det blev den goda hamburgaren. Inte minst den inlagda gurkan var fantastisk.
6) Flygplatsen Helsingfors. Jag och Andrine klämde varsin cheeseburgare medan vi väntade på planet. Snabb service.
7) Den nyöppnade Maxrestaurangen på Vasagatan. Sofia och jag var där idag. Norrland när det är som bäst.
8) Persögrillen. Ibland stannar vi där jag och Fanny och klämmer varsin burgare. Det är fredag. Vi är hungriga. Tiden är inte en faktor.

Hamburgare jag saknar: Meny och vy:s hamburgare serverad i en liten korg under temat "veckans fast food". Låter kanske konstigt, men den var riktigt god.


Kommentarer
Postat av: Robert

Food factory var riktigt bra, vi käkade där i tisdags! Höga betyg till food factory-burgaren!

Fast bäst är fortfarande hemmagjorde burgare med egenstekta lökringar.

Postat av: David

Du har missat Texas Longhorn vid Östermalmstorg eller den där Texas i Kungshallen. Dem två är kanon! Testa!

2006-11-30 @ 21:01:09
URL: http://persson.blogg.se
Postat av: Peter

Har ätit på Texas Longhorn en gång. Men det var på den tiden jag uppskattade en rejäl T-benstek. Annars har det mest varit fullt när jag försökt komma in. Lägger in den på att-besökalistan!

2006-12-01 @ 17:40:23
Postat av: Hull

Idag åt jag årets godaste burgare på Blues i Globen City. Dit borde du gå. Dyrt, men jävulskt gott.

2006-12-04 @ 22:55:37
URL: http://www.hull.nu
Postat av: David

Mmm, Blues var grymt! Kan rekommendera Djurgårdsburgaren, även om det tar emot...

2006-12-06 @ 10:46:08
URL: http://persson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback