Jag ska utrikes, tack!

I taxin mot Landvetter fick jag för mig att vara extra tydlig med vart jag ska. Sa högt och tydligt att jag ska utrikes så han visste vilken terminal han skulle köre mig till. Chauffören skrattade vänligt och sa att Landvetter är en liten flygplats, vilket jag ju visste.

Snart ska jag dock landa i Köpenhamn. Den flygplatsen är betydligt större och mer komplicerad. Oftast verkar några plan vara försenade där och många är de gånger jag sett människor rusa fram med vild blick och svetten i pannan.

Råkade själv ut för det i juni när jag skulle resa den något lustiga rutten Wien- Köpenhamn- Paris (billigare än direkt). Bush skulle på toppmöte i Wien och alla plan skulle scannas extra noga. Vi blev kraftigt försenade. Jag rusade (med vild blick och svett i pannan) men mitt plan var mer försenat. Så jag fick vänta ytterligare 45 minuter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback