Uppdrag: nyktra studenter

Jag sitter sedan flera år med i styrelsen för studenthemmet Tempus. Vi har lite olika sammansättning i styrelsen och diskuterar ibland vilket uppdrag vi har. En del menar att uppdraget är att erbjuda en nykter miljö för de studenter som bor där. Jag och några med mig menar att uppdraget främst är att få organiserade nykterister att bo där. Organiserade nykterister har idag halverad kö om de väljer att ställa sig där.

Idag är det inte så många organiserade nykterister i kön och på kvällens möte utsågs jag, Torsten och Kjell-Ove till en marknadsföringsgrupp. Spännande! Här handlar det om utskick till unga medlemmar, annonser i medlemstidningar, texter till de hemsidor vi har och personlig marknadsföring på nästa års kongresser. Önskvärt borde också att fler orgnisationer valde att lägga sina dagskonferenser/ kurser i Tempus lokaler i Åkeshov. Inte så långt från stan med Grön linje.

Många är de som bott på Arken i Uppsala som vittnar att de klarade sin nykterhet under studietiden genom att bo i en nykter miljö.

Kommentarer
Postat av: David

Mmm, Tempus borde tas tag i. Det är ju en sjukt bra resurs vi har där! Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback