Dynamiska effekter i praktiken

I lördags var jag och min dotter på bio (Asterix och vikingarna), kinarestaurang och efterföljande besök på Coop Forum. På kinarestaurangen var det fullt med bord där olika tjejgäng satt. Vid ett bord satt endast två personer som undrade vilka alla var. Svaret från servitören blev att det var "Ladies night" ikväll. Ni vet den där showen med bl a Martin Stenmark och Mikael Nyqvist. De två personerna sa då att de arbetade i en klädaffär där det just denna lördag varit ovanligt många tjejer och shoppat kläder.

Snacka om dynamiska effekter som leder till tillväxt på en ort. En enda rikskänd show innebär att kläder och mat säljs som aldrig förr. Fantastiskt! Påminner om när jag som föreståndare på en kursgård i Älvsbyn och hade 30 man från ett företag boendes där i ett år. Förutom intäkterna till mig så lagade de sina fordon hos Älvsbyns bilmekaniker, tankade på bensinmackarna och åt på alla restauranger. Dynamiska effekter i praktiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback