En 18-årig SVT väntade mig

SVT firar 50 år just nu på SVT 1. Det innebär att TV bara funnits i 18 år när jag föddes. Denna tingest som jag tagit för så självklar hade alltså inte ens funnits i 20 år. Jag hade i alla fall två kanaler att välja på. Och färg TV. Mina kusiner hade svartvitt och det berättas än idag när jag som liten kom in i deras kök och sa att det var något fel på TV:n eftersom Drutten var smutsig...

Tänk vad mycket som händer med det tekniska. Det vi idag tycker är självklart såg någongång dagens ljus. För min dotter är det självklart med massor av kanaler, film via Internet, video, DVD, Text TV och reklam. Allt det där kan jag komma ihåg när jag första gången stötte på.

Vad kommer i framtiden? Vad kommer vi att tycka är självklart om 5-10 år?

Kommentarer
Postat av: Mikailfreya

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback