Nostalgikväll med McEnroe

Såg just Stockholm Open i tennis med bl a John McEnroe. Vilken nostalgi! Vilken glädje! 47 år gammal briljerade han och bjöd på fantastiska bollar. Han vann turneringen första gången tre år innan en av hans dubbelmotståndare föddes. En skön lirare som tyvärr mest är ihågkommen för sitt humör. Humöret var bara en liten del. Kommer ihåg en gång när de i en turnering hade en maskin som pep istället för en linjedomare. Maskinen var igång i alla matcher tills McEnroe blev less och stängde av den. Han kunde ju inte skälla på en maskin!

Jag hade själv ett hett temperament när jag spelade amatörtennis i högstadieåldern. Vi spelade varje dag hela sommaren och även en hel del på vintern. Jag skrek, tappade humöret och slog tom sönder ett dyrt racket. Kanske en aning svårt att tro idag. Lösningen var att jag målmedvetet spelade den gamla dataspelsklassikern minröj på svår nivå sent på kvällen. Efter veckor med det lärde jag mig att den som har tålamod lyckas, den som tappar besinningen förlorar. Oftast på kort sikt, alltid i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback