45 minuter skarp tid på bokmässan

Var över dagen till bokmässan i Göteborg. Skulle delta i en debatt om alkohol- och tobaksindustrins roll i världen. Rollen att på alla sätt tjäna pengar på att nya målgrupper dricker alkohol. Företrädesvis kvinnor i Sydostasien och Kina.

På slutet fick jag 45 minuter på mig att shoppanere på den stora bokmässan vindlande torg. Följande hann jag med:
- Prata med Charlotte Signal som tipsade mig vart Bankomaten fanns
- Stå i kö samt ta ut pengar i SEB:s uppställda bankomat
- Hittade en bok om en svensk EU-tjänsteman i Bryssel som mystiskt där. Kostnad 10 kr
- Vagabond sålde resehandböcker för 50 kr st. Införskaffade en om Tallin och en om Indien.
- Vagabond erbjöd också en prenumeration som jag tog. Fick en reselampa på köpet...
- Var nu på väg till Pocket Shop. På vägen fann jag gamla seriealbum. Hittade snabbt som attan två smurfalbum till samlingen som jag och Fanny håller på att upprätta.
- Vid Pocket Shop fanns erbjudande om fyra pocket för 100 kr. En bok om amerikaner, en om Pompeji och romarriket, en julhistoria och en ytterligare slank ner i påsen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback