Åter i Bryssel

Efter en helg i Cambridge och Eurocares årsmöte, något jag får återkomma till, känns det skönt att vara i Bryssel. Åkte tåget under kanalen. Just innan tunneln ställdes klockorna fram en timme och utropen började ske på franska först och engelska sen. Härligt med kontinenten!

Tåg är ett bra sätt att resa på. Fick mycket gjort på de 2,5 timmarna som resan London-Bryssel tar. Incheckningen är lite strulig. Som ett plan ungefär med säkerhets- och passkontroll (Storbritannien är inte med i Schengen).

Väl ombord väntade jag på att de skulle kolla biljetterna innan jag insåg att jag redan visat upp dem i stationsbyggnaden...


Kommentarer
Postat av: Olavilje

I like this site. Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback