Så en hälsning från Kopparbergs VD så här i juletid

Från Kopparbergs hemsida. Svaret står antagligen för sig själv:

"Kopparbergs VD-ord v.50

På måndag kommer den nuvarande regeringen med största sannolikhet att klubba igenom en skattehöjning på öl. Om jag skall vara riktigt ärlig så tror jag att de vill oss bryggerier illa, då de genomför det under julveckan. En mycket viktig tid för branschen. Självfallet tycker jag att det är helt åt h-vete, men jag kan garantera att våra politiker inte kommer att kunna knäcka oss på Kopparberg i varje fall. Vårt svar blir att satsa ännu mer på gränshandeln.

Men nu till det mer positiva.

I Storbritannien kör vi en Christmas Promotion, en egen förpackning med åtta flaskor snyggt inplastade, för en av de största dagligvarukedjorna. De lade in en order utöver det vanliga och det är redan slutsålt.
Det är en riktig julklapp. och mer sådana önskar jag mig!

Trevlig helg!
/Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback