En mexikan i Råneå!

Min lunchjakt gick vidare under fredagen. Dags för "Tapa Chuca". Kliver in. En man sitter ensam och äter dagens lunch. Maträtten är Kycklingklubba och ris med mexikansk touch. Jag överväger att vända då jag inte gillar mat som innehåller kladdiga ben. Men något håller mig kvar. Miljön, som går i mexikansk stil, och lugnet.

Den ensamme ägaren kommer fram, beskriver maten han har med sådan kärlek att det inte går att stå emot. Här talas inte om kycklingklubba och ris. Här talas om kyckling med speciell kryddblandning, serverat med ett speciellt ris och toppat med en mexikansk sås och färsk sallad. Före det en tallrik av salladsbordet. Han kommer med maten till bordet och serverar kaffe efteråt. Och Cola Light var inget problem.

Hit blir det återbesök! 

Kommentarer
Postat av: Tonyidunn

I really enjoyed my visit. A great site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback