Ingen light - ingen latte

Kort om tid. In på caféet i Råneå för en snabblunch. Visste sedan tidigare att detta inte är stället man går till för en café latte. Här dricker man svart kaffe, möjligen med en svätt kall mjölk och socker. De säljer tom gårdagens bröd lite billigare än dagens, för den sparsamme kan jag tänka. Även om logiken säger att de då säljer mindre av dagens, vilket tvingar dem att sälja gårdagens imorgon också. Med lite mindre förtjänst. Nåja, inte gå igång på sådana teorier.

Två varma mackor fanns det att välja mellan. Den klassiska med skinka och ost. En mer vågad med mozzarella och salami. Beställer den vågade mackan och en cola light. Får besked om att de inte har någon lightdryck alls. Budskapet levererat lika självklart som att solen är gul. Jag tar en Trocadero och minns att jag gjorde samma val när jag var här sist. Tänker att läsk inte håller i längden.

Känner mig skeptisk...

Den varma mackan levereras snyggt upplagd med fräsch sallad. Ljuvlig smak! Jag är såld. Skepticismen är som bortblåst. Hit kan jag gå fler gånger! Men inte varje dag. (stirrade för övrigt dreglande på semlorna som var nybakta. Kanske, kanske blir det en sådan någon dag. Eller för att tala klarspråk: Det blir en sådan nästa gång.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback