Många resor blir det

Hörde några på Arlanda diskutera hur många resor de gjort 2006. Fick mig också att fundera. Under 2006 gjorde jag åtminstone följande resor:
minst 20 gånger till Luleå
10 gånger till Bryssel
4 gånger till Göteborg
2 gånger till Helsingfors och Nyköping
Uppsala, Borås, Öland, Visby, Saxenborg
Istanbul, Indien, London, Luxemburg, Wien, Paris
Totalt nästan 100 enkelresor, dvs två per vecka i genomsnitt.

Puh! Men roligt är det. Annat var det under åren 1999-2002 när jag for nattåget mellan Stockholm och Luleå samt åkte alla tjänsteresor med tåg. De åren tillbringade jag cirka 40 st 24-timmarsdygn på tåg per år! Ca 1,5 månader per år var jag på tåg. Det var en tokig tid. Men jag hade mycket tid för reflektion. Läste en bok, drack en kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback