Skype, webbkamera - när behoven styr

Det faktum att jag numera ska utgå från Råneå varannan vecka har fött ett behov för mig, Sofia och Bosse att ha våra avstämningsmöten oavsett om jag är i Stockholm eller ej. Vår hjälte Oskar har nu installerat Skype på min dator med tillhörande webbkamera. Dessa attiraljer som jag bara sett som modernt påfund som man klarar sig utan har nu blivit något spännande som vi ser nytta med.

Tanken är alltså att jag ska kunna se mina kollegor även från Råneå. Samtidigt har vi utrustat vårt Brysselkontor med samma saker så jag kommer även att kunna kommunicera med vår politiske assistent på plats i Bryssel.

Tekniken går framåt - som vi sagt så många gånger. Tänk att jag var den första att ha video i skolan vid sju års ålder. Många var de föräldrar som visade sitt förakt till min mamma. De menade att de aldrig skulle skaffa denna onda tingest. Var också först med digitalklockan, om någon händelsevis minns den. Verkar som jag har tacklat av på senare år.

Kommentarer
Postat av: Rita

jag trodde alla på kansliet hade skype :)

2007-02-01 @ 12:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback