Tal i rörelsens tjänst

Såg i tidningen att Sten Engvall hade öppet hus i Boden. han fyllde 60 år. Jag och Fanny for ditt. Jag för firandet och Fanny för Äventyrsbadet Nordpoolen.

Väl där ombads jag hålla ett tal till Sten med syfte att marknadsföra IOGT-NTO där han varit engagerad i 25 år. Roligt. Länge sedan jag höll tal. Var vanligare förr när jag var generalsekreterare i UNF. Men Fanny påminde mig om när vi var till Folkets Hus i Bastuträsk för några år sedan på Västerbottens distriktsårsmöte och att jag minsann hållit tal då också...

Korta tal tycker jag är trevligt. De kan få åhörarna att skratta, bli inspirerarde eller känna stolthet. Långa tal, på fester alltså, är ju bara för tråkiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback