Tisdagen går i omvärldsanalysens tecken

Omvärldsanalys är ett ord som är trendigt just nu. Eller åtminstone känns det så i min närhet. I mitt jobb pratar vi mycket omvärldsanalys, i mitt styrelseuppdrag i Svenska Sällskapet funderar vi på att starta tankesmedjor. Mycket av de tidningar jag läser handlar om att bilda mig en bättre analys av omvärlden.

Vad kan då vara bättre än tisdagens konferens "Omvärldsanalysdagen"? En hel dag ska jag ägna mig åt vilka verktyg som är bäst för omvärldsanalys och vilka trender som gäller just nu. Jag har verkligen sett fram emot den här dagen i nästan två år nu! Jag har missat de tidigare. Verkar lovande... Han som anordnar detta heter
Bengt Wahlström och ger bl a ut ett mycket bra nyhetsbrev om trender.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback