Istället för fotboll

Tycker fotbollsmatcher som jag sett (inte många) oftast är målfattiga. Brydde mig alltså inte om dagens match. Satte visserligen på mig min gula Sverige-tröja dagen till ära, men ändå.

Inser nu att jag missade en av de mest händelserika matcherna på år och dag. Så kan det bli...

Fanny skulle sova över hos en kompis så jag for till Luleå. Åt gott på Max och såg sedan bio; Death Proof. Tarantinos senaste. Bra film med fina bilder, härligt ljud och märkliga dialoger. Påminner om ett USA som inte är storstad utan små hålor (på sitt sätt likt Råneå). Mycket våld och ett inlägg i jämställdhetsdebatten. Förra gången var det Uma Thurman i Kill Bill. Denna gång är det tre tjejer som är stridbarast mot den kille som har som sport att köra ihjäl unga tjejer med sin bil.

Inköp av CD-skivor på Coop, bl a Army of Lovers "14 klassiker". Fantastiskt! De må ha sett ut som fåntrattar och uttalat sig som knarkliberaler, men musik kunde de göra. Helt i min smak!

En latte på McDonalds och sedan bil tillbaka till Råneå. Efter biljakten på filmen körde jag lite mer inspirerad än vanligt.

Kommentarer
Postat av: Kjelllouise

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback