Jag - klimatsmart?!

Halkade in på aftonbladet.se:s test om jag är klimatsmart. Otroligt snyggt upplagt med ett antal frågor. Jo, jag kan kanske duscha lite kortare tid. Energilampor har jag redan och visst kan jag torktumla en gång mindre per vecka.

Tada! Nu har jag en egen jordglob publicerad på aftonbladet.se! Med övertexten: "Här är läsarna som gjort testet och minskat sina koldioxidutsläpp".

Vänta ett tag... Jag har ändå bara gjort ett test. Inga vanor är förändrade än. Och här tar vi ingen hänsyn till att jag varje vecka flyger minst en gång, ofta fler.

Av denna sedelärande historia drar vi, som vanligt, slutsatsen att information inte räcker för att ändra ett beteende. Det är tillgång och pris som styr detta. Förbjud tomater i januari och lägg på skatt på flygbränslet. Då kanske beteendet ändras.

Kommentarer
Postat av: Mortengry

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback