Långt mellan riksdagen och CAN

Igår landade planet från Bryssel på Bromma kl 11.20. Taxi till lunchdebatt om EU:s alkoholpolitik mellan socialutskottets ordförande Kenneth Johansson, EU-parlamentarikern Åsa Westlund samt några till. Åsa var lysande! Kul att vi har socialdemokrater i parlamentet som kan alkoholfrågan!

Efter detta var det dags för lunch med en riksdagsledamot och min kollega Bosse. Ett otroligt intressant möte som jag fick avbryta för att ta mig till CAN. Insåg försent att CAN ligger rätt långt från Riksdagen. Fick springa. Redan sen. Sprang än fortare. När jag sprang förbi Åhléns fick jag ett sms från Helene om att jag gärna fick köpa melodifestival CD:n. Tror inte det tänkte jag och flåsade vidare.

Svettig kom jag försent in på AN för ett mindre bra möte. Efter mötet bil till Essingen med Kjell-Ove, som köpt en likadan bil som jag. Där skulle jag skriva ett svar på det förslag till alkoholstrategi som EU-parlamentet ska behandla. Fick jag göra det i lugn och ro? Nej, för jag hade rätt mycket att stämma av med mina kollegor. Kanske har vi knäckt FNV-budskapet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback