Dagen då Taxi Stockholm svek

Hade förbeställt taxi till kl 05.40. Tåget mot Göteborg går kl 06.05. Ingen bil kommer. Kl 05.45 ringer jag bolaget. Tyvärr ingen assistans på min bil. De ska skynda på bokningen. Väntar. Väntar.

Kl 06.00 kommer taxin. Den stackars chauffören får sig en utskällning av en irreterad Peter. Inser att tåget har gått - bokstavligt.

Ringer Malmö Aviation. De öppnar kl sju. Ringer SAS. De öppnar kl sju. Tänker boka flyg via internet. Har inga mynt. Vänta! Jag är ju Brysselian. Jag har ju Euro!

Bokar flyg från Arlanda kl 08.10. Åker ut. Äter frukost på McDonalds. Äter frukost på planet.

Kommer till Wendelsberg före min kollega som åkte tåget.

Jag hann i tid! Och har bevisat att det går fortare med flyg än tåg till vår folkhögskola.

Kommentarer
Postat av: Hull

... och är ack så oförenligt med en hållbar utveckling. Tyvärr... :)

Postat av: Peter

Så sant, så sant

2007-11-12 @ 21:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback