10 år med världens bästa tjej

Fredag den 13 februari kommer alltid vara det mest betydelsefulla datumet för mig. Otursdag? Nej, tvärtom, då, för tio år sedan, föddes Fanny.

Jag vet inte var de första tio månaderna tog vägen. Var inte riktigt närvarande. Då träffade jag henne i princip bara onsdag till torsdag i Råneå medan jag jobbade i Älvsbyn. Tack och lov hade Fanny en fantastisk mamma som tog med henne till Älvsbyn vissa helger och stora delar av sommaren. Sedan blev det åtta år med varannan helg och nu senaste året  varannan vecka.

Vad har vi då gjort - Fanny och jag? Otroligt mycket får jag nog säga. Jag gillar kvällarna när vi alltid har läst olika sagor, serier och böcker tillsammans i sängen. Och filmerna som varit ett pågående projekt. När hon var liten var det Pippi och Disney. Nu senast har det varit Simpsons och Scrubs. Pyssla är en annan sak hon gjort mycket till mitt jubel. Jag gillar verkligen de diskussioner och bildande samtal vi alltid fört om stort och smått. Hon frågar när hon inte vet men har på senare år lärt ut mycket till mig.

Ett brett område som jag vill tillföra henne är kultur och kulturer. Ett spår handlar där om att gå på teater, bio och musikaler. Ett annat om att besöka museer och ställen som Tom Tits eller Teknikens Hus. Det tredje spåret handlar om att varje år se andra länders kulturer, gärna med olika religioner och olika kontinenter. Därför har vi rest i Europa, Marocko och Kina. Därför har vi varit i Istanbul.

Tio fantastiska år - och det är bara början


Kommentarer
Postat av: Linnea

Fredagen den 13:e har alltid varit ett turdatum. :) Exakt 1 år och 6 månader efter din Fanny föddes min Pajen, också fredagen den trettonde och det var dessutom solförmörkelse.

Grattis till Fanny!

Postat av: David

Din beskrivning låter helt fantastisk och jag ser fram emot denna "resa" som jag för min del har framför mig

2008-02-21 @ 15:06:13
URL: http://pappapersson.wordpress.com
Postat av: Teresia

Vad åren går! Tycker inte det var länge sedan alls hon var ett litet barn - och nu snart tonåring :-)

2008-02-23 @ 19:58:10
URL: http://www.granlunds.net
Postat av: Kuyferd

Big tnks for interesting and useful site!

2010-09-15 @ 08:45:22
URL: http://kuyferd.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback