Snabbare nyheter under kontrollerade former

Är det bara jag som inte prioriterar att se nyheter på TV? Dels blir jag slav under deras sändningstid även om inslagen läggs ut på nätet och dels går programmet för långsamt.

Istället läser jag DN där jag kontrollerar min tid. Jag kompletterar med NSD. Då får jag liberal tidning med Stockholmsfokus OCH socialdemokratisk tidning med Norrbottensperspektiv. Jag toppar med SVT Text, som jag kikar via Internet. Veckovis läser jag Riksdag & Departement, (s):s AiP och (fp):s NU. Även här för att få samma bredd. Och förstås tidningen Västerbottningen för att bevaka grannlänet.

Förr plockade jag även Metro och Stockholms City på resor inom Stockholm, men sen insåg jag att nyheterna upprepar sig utan analys. Nyttjar tiden till annat numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback