Stort beslut att anställa

Står inför ett av de större besluten jag gjort i min roll som ansvarig för AN-politiken; att anställa rätt person för vårt AN-politiska arbete med inriktning på AU-frågor. Inte för att jag på något sätt bestämmer själv, men mitt ord väger tungt.

I och för sig har jag en hyfsad vana av att anställa och arbetsleda personal. Räknade någon gång ut att jag varit närmaste chef för åtminstone 60-70 personer hittills i mitt liv, varit involverad i ledningen av betydligt fler och har anställt säkert 40-45 personer på olika sätt i olika konstellationer. Slutsatsen av det är inte att det är enkelt, tvärtom, det är mycket svårt. Och det har blivit tok ibland.

Eftersom IOGT-NTO är så tjänsteintensivt är det direkt avgörande för verksamheten att det är rätt person. Om vi är fyra personer kan inte 25 % fungera dåligt.

Hur som helst ska jobbet göras. Ansökningar ska läsas, intervjuer hållas och referenser ringas upp. I slutänden gäller det att sova på saken och känna efter hur det känns i magen. Och givetvis dra nytta av erfarenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback