SJ, SJ, gamle vän

I morse gled jag och Fanny in på Stockholms Centralstation med nattåget från Luleå. Fanny ville resa med tåg för att hon inte kom ihåg senast hon sov på tåg. Jag ville återuppleva de tre åren med nattåg i början av min Stockholmstid.

Sju personer i en liggvagn för sex personer. En halvtimmes försening. 14,5 timmars totalresa. Och priset för mig var mer än en motsvarande resa med flyg. Så tyvärr tävlar flyg och tåg inte ens i samma division.

Men - det var billigare om man har barn med sig. Och liggvagnarna under SJ:s nya regim är helt nya och fräscha med bl a eluttag för t ex en dator. Och restaurangvagnen var helt ok och lite mysig. Så resan blev helt klart minnesvärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback