Låtsas-kusinen från förr

I tisdags lyckades jag stanna på Arlanda efter ett möte i Uppsala för en kär gammal bekantskap. Min gudmors systerdotter från Norrköping. Vi brukade umgås på somrarna under vår tonårstid. Och även ett och annat jullovsfirande. Hon är nästan som en låtsaskusin till mig. Fast då var jag ju kär i henne.

Vi har inte träffats på fyra år. Där satt vi och uppdaterade oss på läget. Fantastiskt härligt och kul! Och som vanligt gillar jag att se likheterna.
- Vi är båda ensamstående till lika gamla döttrar
- Vi tycker båda att varannan vecka med sitt barn är ett bra förhållningssätt. Ett tabu som måste sägas. Vi kan ägna oss helhjärtat åt våra barn en vecka i stöten och sedan en vecka åt jobbet och bekanta.
- Ja, vi är förstås båda vansinnigt förtjusta i att jobba
- Hon gjorde tio år i en håla i Norrland, jag har precis gjort ett år :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback