IOGT-NTO Peter - kan jag hjälpa till med något?

Lustigt samtal nr 1 idag:
En riksdagsledamot som ringer och frågar om WHO:s mål för minskning av totalkonsumtionen. Jag har just läst om det i tidningen Riksdag och Departement på lunchen så jag slår upp svaret. Det visar sig att det är den tidningen som bett honom om en kommentar.

Lustigt samtal nr 2 ikväll:
En företrädare för en paraplyorganisation i Stockholm ringer mig och undrar om jag vet vem som är DO för UNF Stockholm. Hur ska jag veta det? Jag slår upp tidningen Appell i tron att svaret står där under distriktsårsmötesreportaget, men tyvärr, tyvärr. Appell är en IOGT-NTO-tidning så där står bara att Mehmet blev omvald för vuxenförbundet. Jag hänvisar vidare till högsta ort - R. Damberg.

Lustigt samtal nr 3 under dagen:
En rektor för en paraplyorganisation ringer och lämnar ett meddelade om att jag utsetts till sammankallande i Berdningsutskottet inför förbundsmötet. "Sådana här ärofyllda uppdrag tillfrågas man inte om, dem utses man till. Pilutta dig!" är avslutningen.

Lustigt samtal nr 4 under dagen:
En IOGT-NTO:are i Luleå ringer mig och söker Stefan Sundvall på NBV. Det lustiga är att han ringer från Stefans Stockholmsnummer. Och förstås att jag känner den som ringer. Någonting har kopplats fel i växeln.

Lustigt samtal nr 5 idag:
Jag missar ett samtal från en resebyrå när jag har telefonmöte med mina medarbetare. I telefonmeddelandet ber han mig ringa upp. Jag ringer upp men får inget svar. Strax efteråt ringer mannen ifråga upp mig. Han höll så livfullt på att skriva ett mejl till mig och hade därför missat mitt samtal. Han hänvisar mig till det kommande mejlet.

Ännu en dag i rörelsens tjänst som vi brukar säga. 

Kommentarer
Postat av: Jonahleila

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback