Ledsen

Har faktiskt varit på topphumör i veckan. Jobbmässigt flöt allt på så himla bra. Medarbetarna är på topp och den respons som kommit från IOGT-NTO-landet angående Minska alkovåldet är enormt positiv. Planeringen för Almedalen har tagit fart. Jag fick in en krönika på Drugnews med anledning av Europadagen idag.

Men idag tog topphumöret slut. Tvärstopp. Tydligen finns det alltid ett antal människor som bara måste missförstå vartenda ord eller mening som uttrycks. Som inte vill förstå. Som inte ens försöker förstå. Som bara, likt en pingismatch, kastar tillbaka bollen i ett annat hörn. Igen och igen.

Varför ska jag ha ett jobb där jag driver politiska frågor? Ibland känns det som om det finns andra värden i livet än att utsätta sig för detta. Istället för att driva frågor kunde jag bli en betraktare, gnällspik eller en vindflöjel. Eller så klipper jag bara banden med dem som spelar pingis med mig. Låter bollen komma tillbaka och rulla ner på golvet. Lämnar racketen på bordet. Och ägnar mig åt de som är glada och nöjda. De som ser möjligheter. Som kan skaka av sig saker på vägen och fortsätta framåt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj! Tack så jättemycket! Visste inte att du uppskattade sånt... Skriver ganska mycket i perioder, även om det ytterst sällan hamnar på nätet. Funderar på att ge ut en bok, men har inte råd att finansiera den än. Someday though. Someday. =)

Du verkar inte vara helt borta bland tangenterna du heller för den delen. Men tack som sagt. Det uppskattades verkligen!

Postat av: Mikkelalicia

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

2009-06-17 @ 08:02:05
URL: http://mikkelalicia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback