Måste ju kommentera s + mp

Även jag måste ju kommentera s + mp- situationen.
Jag hade ju börjat tveka på mitt partival och snglat på Miljöpartiet om de nu vägde över i utträdesfrågan. När faktum var klart så började tankarna fara iväg. Ska det till ett partibyte? Å ena sidan, å andra sidan...

Men med s + mp-alliansen kan jag köra fegvarianten. Miljöpartiet kommer att finnas där som en blåslampa mot Sossarna i en regering. Och det är två partier som gjort upp om budgetar i tolv år där erfarenheten är just att Miljöpartiet spelar rollen av pådrivare och innovatör. Nu är det dags att tillsammans tänka längre än bara vissa områden. Nu är det dags för mp att få inflytande över fler frågor.

Ska bli spännande att se vilken regeringen en taggad Mona Sahlin och ett Miljöparti kan ta fram. Kan nog bli en del intressanta namn. Detta under förutsättning att de vinner valet förstås, vilket inte alls är säkert i slutänden. Finns nog en del som väljer Vänsterpartiet - så att de kan vara en blåslampa på s + mp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback