Veckan då jag gör det jag inte är bra på

Tidigare i veckan prövade jag på dans. Idag var jag i Torshälla för att värva medlemmar. Imorgon ska jag vara chaufför åt ett antal internationella föreläsare i narkotikafrågan. Puh -vad är det här för vecka egentligen?

Jag värvade inte någon. Olle värvade tre personer. Vi stod på Torshälla marknad och tyvärr började det ösregna efter en timme. Så med tanke på det så var facit helt ok. Vi fick många bra samtal och många säger sig vara nyktra men är inte beredda på att gå med hos oss. Vad beror det på? Mitt intryck är att de inte ser sig som en politisk kraft. De ser inte att deras enskilda handling faktiskt tillsammans med andras medvetna val kan göra skillnad. Och vi lyckades inte övertyga dem denna gång. Men intressant. Många tankar tar jag med mig.

Jag tävlade också i olika bolltävlingar och chokladhjul på Gröna Lund. Inte heller det är jag bra på och förlorade det mesta. Men jag åkte alla karusseller jag ville!

Kommentarer
Postat av: Hull

Värva... Det är svårt! Bli inte alltför nedslagen över ditt uteblivna resultat. :)



Påtal om ingenting så har jag funderat en del på hur man kan göra den kreativa processen för FNV bättre. Finns grym potential att göra ett riktigt bra och kreativt koncept (vilket ärligt talat inte har varit fallet de senaste fyra-fem åren iaf)... Nån gång när vi ses ska jag delge mina tankar till dig... :)

Postat av: Peter

Intressant att du har funderat på FNV! Jag ser fram emot att lyssna in idéerna!

2008-09-07 @ 09:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback