Vaccinerad

Vaccinerade äntligen mig i veckan. Synnerligen effektivt. Bokade på nätet, gick förbi kön som stod i minus tio grader och fick mitt vaccin på en kvart.

Det är ett intressant exempel på förebyggande arbete detta med vaccineringsprojektet. För att skydda de som tillhör riskgrupper och för att förhindra en epidemi som vi alla kan drabbas av uppmanas de som relativt lätt skulle klara av att insjukna att vaccinera sig. Synd att inte alla kan lyfta blicken och sätta in sig själva som en del av en helhet. Men uppenbarligen verkar tillräckligt många ha gjort det. Imponerande!

Som skäl till att inte smita undan vaccinationen bjuder jag på ett synnerligen på-pricken-blogginlägg av Amanda Lövkvist:
"Vaccinera er! Om ni smittar ner min farmor får ni stryk!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback