Olika arenor - olika och lika budskap

Inser åter igen IOGT-NTO:s bredd som folkrörelse. Det finns många medlemmar som tycker något och som engagerar sigför utveckling av organisationen. Fick just rapport om de 15 personer som är ledare i kamratstöd runt om i landet och som går en trestegsutbildning och vilken syn de har på organisationen. Förra veckan möttes också tio pers för att diskutera familjeverksamhet.

På Facebook finns en diskussionsgrupp där cirka tjugo personer diskuterar för verksamheten angelägna ämnen. De flesta har varit eller är anställda av rörelsen eller har haft eller har centrala uppdrag. Samtidigt mötte jag i lördags de tjugo personer som värvar flest medlemmar till oss. Tidigare i januari diskuterade jag verksamhet med tjugo av våra distriktsordföranden och slutet av förra året mötte jag åttio av våra lokalt verksamhetsengagerade på vårt Verksamhetsforum och en stor del av våra distriktskonsulenter. Till det ska läggas mitt möte med förbundsstyrelsen. På lokalplanet har jag mött min förening med tjugofem personer på plats liksom Luleåföreningen med tio som firade nyår. Även där diskuterades verksamhet. Även där vill man utveckla IOGT-NTO.

Det betyder att jag det senaste kvartalet lyssnat till eller mött nästan 200 personer. De har alla på olika sätt varit engagerade för utveckling. Det menar jag borgar för en positiv framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback