Sekreterare för IOGT-NTO:s framtid

Sedan tidigare är jag sekreterare i den grupp som tittar på ett förslag till revidering av IOGT-NTO:s alkohol- och narkotikapolitiska program. Otroligt spännande att tillsammans med politikerentusiaster som Sven-Olov, Anna och Maj-Lis vrida och vända på politiska krav. Nu har också Gazal anslutit till gruppen.

Under Per-Åkes sjukfrånvaro är jag numera tillfälligt sekreterare i den grupp som tittar på förslag till Strategi 2010-2015 och småningom också förslag till Mål- och Verksamhetsinriktning 2010-2011. Även detta är spännande. Hur ska IOGT-NTO utvecklas och vara 2015? I gruppen sitter Anna, Åsa, Monica, Stefan, Per-Åke, Eva, Johanna och jag.

Till det kommer ett särkilt ansvar för fältet Verksamhetsutveckling.

Just nu är jag med andra ord speciellt mottaglig för intryck och impulser på hur IOGT-NTO borde utvecklas.

Nu har vi förstås mycket med oss i bagaget från de FS-möten som varit senaste året och de utredningar som gjorts. När det gäller verksamhetsutveckling har frågorna processats både vid Verksamhetsforum och vid DO-samlingen.

Vi får se hur FS mottar förslaget och i slutänden hur kongressen beslutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback