Sociala medier i valet berör förstås inte alla

Jag la ut en fråga i min Facebookstatus om Miljöpartiet tagit upp alkoholfrågan i sitt valmanifest. Eva-Britt Svensson svarade snabbt att Vänstern gjort det. Idag la jag upp att röstlokalen var stängd. Snabbt svarade Åsa Westlund beklagande på detta. De sociala medierna är här. Inte minst Gudrun Schyman toksatsar på det.

Samtidigt finns det en stor grupp som är helt utanför de sociala medierna på Internet. Min mamma till exempel. Hon får se någon TV-debatt och kika på valaffischerna. Ingen interaktivitet här inte. Hon skulle ju kunna gå till en valstuga, men det gör hon inte. Kan det vara så att samma personer som kan tänka sig att fråga något i valstugan är de som också frågar via nätet?

Trots detta så är Gudrun Schyman en av de kandidater som nått fram hos mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback