Kakburkar till förbannelse

Fanny ska på klassresa i sexan. Målet är bestämt innan strategin för att komma dit är upprättad.
Jag har genom åren varit kritisk till att 200 kr ska betalas rakt av per termin. Alla har ju inte de pengarna och jag tycker att klassen borde göra något kollektivt för att få in pengar. Och visst kommer det ett skoldisco, men först i sexan. Och jag har ju pengarna men inga idéer så jag har betalat.

Så kom idéen på föräldramötet enligt den klassiska devisen "Vi måste ju göra något". Så nu sitter vi här med 32 kakburkar som ska säljas för 50 kr styck. Suck. Men produkterna är riktigt goda. Jag har provsmakat en del. Det är fem sorter fördelat.

Vi köpte två. Sedan sålde Fanny tre i huset där vi bor och en i grannens trappuppgång. Vidare såldes ytterligare sju burkar innan stafettpinnen överlämnades till Janna. Och passande nog skulle det vara fika med anledning av mormors födelsedag i dag. Så förhoppningsvis är ytterligareburkar sålda.

Egentligen är det allt lite kul att fundera över försäljningsstrategier som detta. Lagom konkret och överskådligt. Realistiskt mål men klart utmanande i tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback