Mejl att hantera - mejl att slänga

Brunch hos mamma i Luleå, styrelsemöte med CAN, Höstmingel på kansliet. Dagen blev lång men riktigt bra.

Då min mejl via telefon ligger nere just nu var jag tvungen att kolla mejlen punktvis under dagen. Kl 06.45 hade åtta mejl kommit sedan midnatt. Kl 10.00 ytterligare 18 st. Då mejlade jag lite och fick fem till. Vid 12.00 hade 21 mejl kommit och vid 13.30 ytterligare åtta. till kl 18.40 damp 17 mejl in och nu vid 22.40 har ytterliagre fem mejl inkommit. Totalt har det blivit 82 mejl. När jag kollar löpande i mobilen och raderar sådant som är reklam eller del av diskussioner så känns det inte lika mycket.

Men idag har faktiskt en hel del positiva saker avhandlats i mejlvärlden samtidigt som jag rört mig genom möten. Och då har vi inte räknat in att jag styrde upp taxiskjuts av Anders Andersson till Höstminglet via Facebook.
- Tre ansökningar till FHI har avhandlats gällande förebyggande projekt liksom en ansökan till Kriminalvården
- Ett socialt nyhetsbrev har bollats och Fakta, argument och debatt har utkommit
- En debattartikel inför Halloween har stämts av
- En FS-bilaga om socialt företagande har stämts av liksom möjligheten till ett studiematerial
- Ett åsiktspapper till missbruksutredningen har hanterats
- Ett samarbete med Polisförbundet har förtydligats
- Ett möte med en riksdagsgrupp har fått ett låst datum
- En överläggning med en Europaparlamentariker har hållits
- Förslaget till FS gällande verksamhetsplan har kompletterats
- En inbjudan att delta i möte om webbaserad rådgivning har inkommit
- Webbverktyget inom det förebyggande arbetet börjar ta form
- Schyst vuxen-kampanjen har utvecklats
- Gårdsförsäljningen har fått ännu ett underlag
- FHI:s nya förebyggarrapport har beställts
- Det har utretts var vårt material till förebygg.nu tagit vägen
- Dessutom ser det ut att bli ett spännande möte på Svenska Sällskapet på måndag då Sofia Modigh ska berätta om hur det är att komma som ny in i ett parti och kandidera i ett val.

En bra dag med andra ord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback