Mingel är himla kul

Jag var redan lite speedad efter ett bra styrelsemöte med CAN. Nya ordföranden Anders Andersson känns taggad. Och idag var vi tjugo personer på mötet. Många att mingla med innan och i pausen. Sedan bar det iväg till Höstminglet. Och där var det riktigt mycket folk. Jag hade skickat en inbjudan via Facebook till en del som hörsammat och kom dit. Insåg att mina kontakter på Facebook är delvis annorlunda mot de officiella listorna vi har. Bl a var det riktigt kul att Sofia Stenfeldt kom! Vi delade taxi till Centralen.

Fördelen med mingel är förstås, förutom maten, att man på en och samma plats hinner avverka en rad kontakter som man ändå någon gång behöver eller borde möta. Sedan kan det i nästa sväng betyda ett längre samtal eller tom lunch.

Så på en timme och en kvart hann jag
- Snacka med MHF:s infochef om en utställning om alkolås i Bryssel
- Resonera hur ideologin kommer in i kristna sjukhus, dvs ideologi i praktisk handling, med Lars-Erik på Ersta Sköndal, Hanna på Forum, Frank på Hela Människan och Per-Åke.
- Äntligen träffa Maria som nu är GS hos scouterna. Vi ska luncha!
- Småmöten med ett tiotal riksdagsledamöter, bl a om hur KD egentligen ser på alkoholpolitik numera.
- Stämma av en bilaga vi har på gång med Annika på Kommunikation
- Träffa en ny bekantskap som jobbar på KFO samt Simon på UNF
- Småsnacka med Lasse på Blå Bandet och Slim på Smart
- Morsa på Per från RNS
- Diskutera CAN med några CAN-medarbetare
- Utvärdera förra veckans FHI-möte med en representant från RF
- Mingla med Salusansvars vice VD och två av hennes medarbetare
- Diskutera med Sven på Drugnews som tyckte jag bloggade mycket nuförtiden
- Diskutera en mycket angelägen fråga med Robert
- Återknyta kontakten med några från min IOGT-NTO-förening
- Diskutera ledarskap med Eva på Sektor 3
- Likt ett dataspel passera genom rummet och hälsa på Göran från Forum, Andreas från Forum, Sofia, Erik och många andra

En lyckad kväll trots att mästerminglarna Jeanette och Fredrik Olofsson inte var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback