Sociala medier är ju bara nya arenor

Hamnade i en diskussion där argument mot de sociala medierna framfördes. De gör att folk flyr "verkligheten" och att de inte umgås med "riktigt" folk.

Jag skulle vilja säga att Facebooks existens i allra högsta grad underlättar mitt liv i Råneå. Då har jag kontakt med männsikor trots att jag är 100 mil ifrån dem. Dessutom har jag kontakt med människor jag inte möter så ofta och kan fortsätta en diskussion med dem när vi träffas.

Sociala medier är ju bara nya arenor. Det finns ensamma och tystlåtna där precis som vid släktmiddagar. Det finns folk som känner sig tvingade att hålla sig ajour med Facebook precis som det finns folk som motvilligt hänger med till sina gamla vanliga vänner och gör samma gamla vanliga sak,

För övrigt är jag glag att jag tagit itu med Twitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback