Tänker vi alls som engelsmännen?

Skönt att vara i ett engelsktalande land för en gångs skull tänkte jag efter fransk- och finsktalande länder på höstkanten. Här är det mer som i Sverige. Verkligen skönt! Det är som att glida in i en brittisk deckare med murar och de speciella husen. Vem är mördaren i Westminster College?

Tills jag insåg att real brittish är riktigt svår att förstå. I Bryssel är alla lika dåliga, vilket är lättare. När jag skulle koppla upp min dator synkade inte telefonsystemen. När jag skulle ladda telefonen så hade jag glömt adaptern. Alla rum och möbler var mörka och vi bodde i studentrum där toalett och dusch var i korridoren. Sängen var för kort. Varm- och kallvatten togs från separata kranar där varmvattnet var skyltat med "Very Hot".

Överhuvudtaget är det långa texter på alla skyltar istället för symboler. Roligaste skylten: No dogs, bikes, smoking and picnics allowed!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback