Frida J Metso träffade jag inte

Har ofta läst och hört att LUF:s ordförande Frida Johansson Metso är restriktiv och tydlig i alkoholfrågor. men jag har aldrig träffat henne. I Almedalen, där alla är, borde ju tillfället uppenbara sig. Tänkte jag åtminstone.

Såg henne vid Donners Plats men vi hade bråttom till ett annat ställe. En dag var vi på samma seminarium som Alkoholkommittén ordnade. När hon gick bestämde jag mig för att följa efter. Som en hemlig agent skuggade jag henne ner för kullerstensgator. Tyvärr mötte hon upp med Leijonborg och andra personer så jag gick tillbaka.

Nu bad jag mina medföljande nyttja sina kontakter för ett möte. Besked kom att hon skulle komma på vårt mingel. Men jag såg henne aldrig där.

Väl i Stockholm visar det sig på hennes
blogg att hon troligen varit på IOGT-NTO:s seminarium redan under måndagen. Kunde alltså träffat henne där. Typiskt.

Så om du läser det här Frida vill jag bara säga att du har bra alkoholpolitiska åsikter!

Kommentarer
Postat av: Robert

Du skulle bett mig om hjälp, jag hängde med Frida säkert 3-4 ggr under veckan ju!

Postat av: Peter

Aha, du ser hur tokigt det kan bli

2007-07-18 @ 23:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback