Måste ju kommentera ESC

Lite försent måste jag ju kommentera ESC som var i helgen. På tok för många bidrag och för seg omröstning, men...
Rätt låt vann! Två låter gjorde avtryck på mig. Serbiens var den enda som jag ryste till(på ett positivt sätt ). Och Ukrainas var den enda som det spratt till i mig och jag blev glad. Nu tycker jag inte på något sätt Ukrainalåten hade någonting där att göra. men glad blev jag.

Så kommentarer om andra saker:
- Om telefonröstning: Jag och Fanny försökte desperat ringa på Greklands bidrag som Fanny ville skulle vinna. Vi kom aldrig fram. Synd.
- Om att grannländerna röstar på varandra: Ja verkligen när det gäller Sverige. Tolvor från Norge och Danmark. Men visst fick Serbien poäng rakt igenom från de flesta länder?
- Om att det bara är östländerna som dominerar nuförtiden: Jo, just i år. Men ifjol vann Finland och Sverige kom femma. Och Grekland vann ju härom året. Kanske är det lika sant som att det inte kommer någon snö nuförtiden. Mars ifjol var den snörikaste marsmånaden på 70 år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback