Spontana ministermöten

Förmiddagen hos Moderaterna blev lugn. Intresset var lågmält. Jag förbannade mig själv att mitt tåg gick först kl 14.42.

Så visade det sig att jag hamnade bredvid Anders Borg på tåget! Finansministern som vi försökt få en uppvaktning av i ett års tid. Och tidningen Kupé i facket framför mig hade även den Borg på framsidan.

Efter lite trevande småprat om våra barn, Coca Cola och solen slängde jag fram ett ex av vår kommunfolder och berömde hans alkoholpolitiska insatser så här långt. Sedan följde en timmes mycket intressant alkoholpolitiskt samtal. Ja han höll på att missa sin avstigning i Katrineholm.

Man kan sammanfatta det med att bilden av honom i media kring alkoholpolitik i stora drag stämmer. Han är kunnig i alkoholfrågan och förstår mekanismerna.

Och den där sena tågresan kändes helt rätt!


Kommentarer
Postat av: J

Stalkar du ALLA Sveriges makthavare? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback