Givande att träffa människor

Ibalnd känner jag mig instängd i en bunker på Essingen. Vissa dagar går mötena i ett men när dagen är slut har jag bara träffat interna på olika sätt. Idag var inte en sådan dag.

Redan på väg till frukostmöte med Anna stötte jag på en av folkhälsoministerns medarbetare. Lite senare ropade KD:s partisekreterare hej. Sedan följde förvisso några möten på kansliet, men de var alla korta politiska avstämningar.

Vid 15-tiden ramlade jag in på invigningsmingel av nya Drogportalen på CAN. Flera intressanta människor var där. Min favorit på Systembolaget, en ny bekantskap från SMART Ungdom, SIMON:s förbundsekreterare och så vidare. Kul!

Därefter styrelsemöte med Svenska Sällskapet för Nykterhet och Folkuppfostran. Denna gång i NBV Stockholms nya lokaler vid Hornstull. Verkligen fina lokaler! Och nya kontakter.

Promenad mot Riksdagen. Mötte åter en kristdemokratisk riksdagsledamöt på Hornsgatan. Stötte på en folkpartistisk dito på min väg mot en tillställning i Nubiska Rummet i Riksdagen.

Det var Mehmet Kaplan som bjöd in ett 80-tal personer med anledning av Ramadan. Vi fick Uigurisk mat i bufféform. Vice talmannen var där. Och en hel del intressanta kontakter. En del gamla och en del nya. Och IOGT-NTO är som vanligt välbekant. En var bekant med Ann-Sofia på NBV och en annan med Pierre på Accent. Givande, högtidligt och gott.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Vem var bekant med mig? :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback