Vad är bäst - 10 år eller 127 år???

Idag firar Makalösa Föräldrar 10 år. En ung organisation som inte varit med länge. Vilken lättviktare! Åtminstone är det lätt att tänka så när man som jag är inbiten IOGT-NTO:are. En organisation som har 127 år på nacken. Där vi har mängder av resurser i form av pengar, medlemmar, anställd och hus.

Men när man sedan kommer Makalösa lite närmare inser jag att där finns enorma möjligheter. En liten och ung organisation kan med smarta knep synas, påverka och göra skillnad i människors vardag. Och de gör det i denna stund! Makalösa syns i media. Talade med Fannys lärare om organisationen, och hon hade minsann sett dem i tidningen när de var i Norrbotten på turné. De träffade inför valet familjeministern och Gudrun Schyman. Talade med Robert Lindh om Ung & Kung eftersom Makalösa faktiskt använder det material som IOGT-NTO och NBV tagit fram. De har föreningar utspridda i landet där nätverkstanken är levande. Jag har t o m blivit medlem där under hösten, precis som många andra. Något jag inte blir i organisationer jag inte tror på. I år är det Makalösa och Amnesty som fått mitt medlemskap.

Det bästa är att de ifrågasätter normen. Normen att alla relationer utom mamma, pappa, barn skulle vara annorlunda och konstigt. För varför skulle inte andra varianter vara lika bra - eller t o m bättre?

Kommentarer
Postat av: Bastianmargit

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback