Snart fredag!

Snart är det fredag igen. Varför är nu det så speciellt? Jo, för varannan fredag träffar jag min älskade dotter Fanny. Planet till Luleå går kl 0840 och landar vid 10-tiden. Därefter flygbuss till min mammas jobb för snabb lunch och hämtning av bil. 4, 5 mil senare glider jag in vid Vitåskolan. Oftast hinner jag vara med en halvtimme i skolan och höra hur det är. Fanny verkar alltid lika stolt och glad över att jag är där, och det är jag också.

Sedan gör vi någonting tillsammans, t ex besöker en butik eller Teknikens Hus, för att hämta hennes farmor vid 16.00. Middag står förstås på kvällens program, men annars försöker vi ta det lugnt. Spela spel, läsa en bok eller seriealbum, leka på någon lekplats, pyssla eller se en film.

Lördagen är detsamma förutom att vi försöker göra någon aktiv grej. Det kan vara badhus, museibesök, bio, Teknikens Hus, besöka någon, shopping, picknick eller en utflykt till annan ort. När det är melodifestivaltider laddar vi upp hela dagen och ringer och röstar på Fannys favorit.

Söndag känner vi båda att det börjar dra ihop sig. Dra ihop sig för att åter skiljas för två veckor. Eller en och en halv vecka som vi säger nuförtiden. Jag skjutsar henne till hennes mormor så att de kan gå och öva Line dance tillsammans. Något hon tycker är himla roligt.

Själv far jag till flygplatsen för ett annat vardagsliv med andra möjligheter och andra förutsättningar. Och längtar till fredag om två veckor.

Kommentarer
Postat av: Siv

Härlig blogg du har, läser med förtjusning.
Ni kanske kan boka in Ö-vik nästa år när en av deltävlingarna i melodifestivalen går av stapeln här.
/Siv

2006-10-11 @ 15:02:54
Postat av: Peter

Ja, jag såg det och funderade faktiskt ett ögonblick på Ö-vik. Har sett finalen i Globen de senaste åren. Dock utan Fanny (hittills).

2006-10-12 @ 20:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback