Valet 2002 och 2006

För fyra år sedan satt jag i min nya lägenhet utan möbler. Jag jobbade fortfarande på UNF och kom hem på söndagen från en föreningsstyrelsesamling. Vi fick se moderaterna klappa ihop under Lundgrens ledning. Med honom föll också Moderaterna i Stockholm. Vi fick trängselförsök och Landstingsskatten ökade markant. Den ökade eftersom borgarna under fyra år vanskött ekonomin så mycket att de moderata revisorerna inte ville ge ansvarsfrihet!

Fyra år senare ser jag valvakan på webben i Bryssel. Lägenheten bor jag fortfarande i men arbetet är på IOGT-NTO. Sossarna klappar ihop, Reinfeldt är den stora vinnaren, Stockholm är åter borgerligt men folket verkar vilja ha trängselavgifter.

Om fyra år kommer troligen sossarna tillbaka tillsammans med Miljöpartiet i regeringen. Frågan är om jag bor kvar i min lägenhet och jobbar på IOGT-NTO?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback