Fortsatta speglingar

Vet inte varför jag speglar mig i folk ch jämför mig. Kanske är det Facebook-kulturen?
Ikväll åt jag i alla fall middag i Bryssel med ett sällskap på 20 personer. Bredvid mig satt en tjej från FHI som jag mött några gånger i olika konferenssammanhang.

Det visade sig att vi båda har ett barn på nio år, att vi är födda samma år med mindre än en månads mellanrum och att vi separerade från barnets andra förälder ungefär samtidigt. Kändes riktigt skönt att tala med någon som hade så liknande förutsättningar. Sedan hade hon flyttat från Umeå till Östersund medan jag hamnat i Råneå. Lite av glesbygd i båda fallen.

Livet är märkligt.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sakta i backarna! Östersund är inte glesbygd!

Postat av: Peter

:-) Nej, du har förstås rätt Jennifer. Östersund är inte glesbygd. Men - nog är det lite glest när man tar sig dit jämfört med Stockholm...

2007-10-14 @ 20:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback