Så ska trafikdöden pressas ner

enligt Vägverket (i DN igår):
Utbyggnad av vägar med mitträcken, 100 nya fartkameror, arbetar tillsammans med SMC och nya vägar med motorvägsstandard.

Om alkoholen har någon betydelse? Jodå, "Tyvärr är också alkohol med i bilden under sommarmånaderna", säger Vägverkets pressekreterare.

Men några åtgärder för att minska alkoholkonsumtionen verkar de inte driva eller påtala. Kanske är det roligare med mitträcken och kameror? Kanske känns det mer som om man gör något när man sätter upp en kamera? Kanske anses det bara vara ett sommarproblem?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Och därmed snodde du mina egna tankar som jag tänkte blogga om. Attans på dig! Jag hade tillochmed skrivit ner tankarna i min MinTidpärm på flyget. Och nu ser jag att du har skrivit det. Men all ära till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback