Skolskjuts för vem?

När jag flyttade till Råneå fyllde jag pliktskyldigast i blankett för skolskjuts. Man är ju administrativt lagd. Terminen efter skickades blanketter direkt till mig. Och så även till förra terminen. Jag vande mig vid att någon annan tänker åt mig.

Förra veckan insåg jag att ingen blankett kommit. Blixtsnabbt skaffade jag fram en blankett som fylldes i av Fannys mamma. Jag sprang upp med den till förvaltningen.

Hade jag inte läst tidningarna? De hade annonserat om att de behövde blanketten i maj. Nya rutiner. Det spelar ingen roll att barnets situation inte förändrats.

Så i väntan på att de behandlar vår ansökan om skolskjuts för tredje året i rad får jag skjutsa Fanny till skolan. Tur att jag har ett jobb där jag kan vara flexibel nu när det går en timme om dagen i skjutsande. Inte alla ensamstående har den möjligheten. Men varför ändras rutinerna? Alla har inte tidningen. Troligtvis inte alla ensamstående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback