Brukar inte bry mig när någon slutar

Efter tio år på IOGT-NTO-rörelsens kanslier har många anställda kommit och gått. Och när någon slutar brukar jag inte bry mig speciellt mycket om det. Visst kan det orsaka tillfälliga personalrelaterade bekymmer men det är kul för den som går vidare till nya utmaningar och ingen är oumbärlig trots allt.

Men när jag läste att Lydia, vår eminente webbtrollkonstnär, ska börja på ett nytt jobb så brydde jag mig faktiskt. Det känns lite för tidigt i min värld. Mitt ego vill ju ha henne kvar! Vad tusan - allt fungerade ju så bra. Trygga hörnet rådde i samarbetet. En god och intressant kollega på så många sätt.

Ett undantag från hur jag brukar känna helt enkelt, men lycka till Lydia!

Kommentarer
Postat av: Lydia

Tack för fina ord, Peter! Det kommer vara speciellt att gå vidare, det känns ändå att det hann bli 4,5 år.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback