Utbildningar

En huvudvärk har varit alla utbildningar som min enhet har fått uppdrag att genomföra tillsammans med våra folkhögskolor. Här finns ett jobb att göra när det gäller vår framförhållning. Något jag skrivit in i enhetens årsplan 2009 inför 2010.

Men nu kommer info i Accent och våra distriktsordföringar fick info i lördags. Vi har också beslutat om ett nytt infosystem till distrikten som jag tror mycket på.

Tanken är att vi ska erbjuda de utbildningar som distrikt, föreningar och medlemmar vill ha. Här får vi skruva en del framöver så vi prickar rätt. En utbildning jag trodde oerhört mycket på var Opinionsbildningsakademin. Istället för att lära sig detta under en helg skulle man få hålla på med skrivande och opinionsbildande på en distanskurs. Nu ser den ut att bli inställd tyvärr. I så fall tar vi nya tag senare.

Vill ni gå den utbildningen? Eller byta idéer inför familjeläger? Eller göra en insats för ungdomsledares förhållningssätt till alkohol? Kolla in
www.iogt.se/utbildningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback