2012

Trots dåliga recensioner var jag bara tvungen att se filmen 2012. Apokalyptisk film med John Cusack i huvudrollen kändes som 1+1=3.

Och den var bra. Jag gillar verkligen filmer där mänskligheten går under. Eller filmer som utspelar sig efter människan försvunnit. Utom några enstaka personer förstås, som Will Smith eller så. Sån är jag

Här rämnar jorden bokstavligen ihop och med den fantastiska teknik som finns får vi se Los Angeles klappa ihop, Vita Huset blir nedplöjd av ett hangarfartyg, Petersplatsen i Rom rämna och Himalaya täckas av vatten. Och åtminstone jag får tårar i ögonen samtidigt som jag ryser.

Noterbart är att ordet tsunami, som jag knappt stött på innan Tsunamin, återkommer här som skräcken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback